Optimaliseren en digitaliseren van de kantoororganisatie
Kantoororganisatie
Misschien ben je een startende zelfstandige of een groeiende KMO. Aan elke onderneming, groot of klein, in welke branche ook, moet een stapel papieren verwerkt worden. Facturen, leveringsbonnen, arbeidscontracten, offertes,… vragen een optimale en gestructureerde kantoororganisatie.
Je bent een boekhoudkantoor en je wilt geleidelijk aan komaf maken met dikke mappen die je maandelijks of per kwartaal door je klant aangereikt krijgt. Je wilt automatisch inboeken en de rekeningafschriften via codabox of Isabel binnenhalen. Paperless office is de toekomst, maar dit lijkt je nog mijlenver.
Je medewerkers willen graag af en toe van thuis uit werken, maar de organisatie laat dit nog niet toe. Welke stappen moet je ondernemen en is dit wel een goed en haalbaar idee? Ze hebben een smartphone of tablet nodig maar hoe synchroniseer je alles?
Er zijn tal van voorbeelden waarbij Virto je advies kan geven, je kan begeleiden en ondersteunen. Neem gerust contact met ons op, dan bespreken we een kantoororganisatie op maat.
Iedere uitdaging is zo uniek als haar oplossing. Contacteer ons derhalve voor een vrijblijvend onderhoud om uw specifieke uitdagingen te bespreken.
"Life is too complicated not to be orderly"
Martha Stewart
Uitdaging
Er zijn tal van uitdagingen binnen een heel specifieke tak van het kantoor of tot het volledige kantoor.
-
Hoe krijg ik als startende zelfstandig zicht op al de papieren?
-
Digitale tools komen op je af, welke zijn bruikbaar?
-
Thuismedewerkers, hoe begin ik eraan?
-
Samenwerken op afstand, welke zijn de mogelijkheden?
-
We groeien en we moeten de kantoororganisatie opsplitsen tussen verschillende personen
-
Ik wil mijn volledige kantoor digitaal herstructureren
-
De samenwerking tussen de verschillende diensten van mijn onderneming verloopt niet vlot
-
...
Oplossing
Misschien herken je één van de uitdagingen of word je geconfronteerd met een ander feit. Neem gerust contact met ons op om jouw uitdaging te bespreken.
Enkele mogelijke pistes:
-
We geven advies over een nieuwe manier van werken, over digitale tools en kantoororganisatie
-
We begeleiden je van A tot Z: we bieden een oplossing op maat (lean, 5S, clean desk/ disk, apps, software,..) en zorgen ook voor de implementatie
-
We plannen, begeleiden en geven onpartijdig advies in nieuwe software.
-
We ondersteunen medewerkers of klanten in het nieuwe kantoor door een info- of opleidingsmoment
-
...
Aanpak
Bij elke klant bieden we maatwerk aan, iedere vraag is uniek.
Bij een vrijblijvend intakegesprek analyseren we de probleemstelling. We bekijken vervolgens waar en hoe we je van dienst kunnen zijn. Indien wij niet de beste of juiste partner zijn om je verder te helpen, melden we dit ook.
We bieden verschillende oplossingsgerichte pistes aan met duidelijke prijsafspraken. Samen maken we er een succesvolle opdracht van.