Over Virto
Ons DNA
"The secret of getting ahead
is getting started." Mark Twain
effective, efficient, enabling
Onze visie
Virto is van mening dat elke onderneming of organisatie van welke omvang dan ook, de mogelijkheid moet hebben om zich - wanneer nodig binnen eender welke fase van haar levenscyclus - te beroepen op de meest ervaren en deskundige externe dienstverleners, die kwalitatieve adviezen met een onmiskenbare meerwaarde bieden voor de verdere evolutie van de onderneming of organisatie, en dit tegen een zeer betaalbare prijs om zodoende haar bedrijfsdoelstellingen beter te kunnen realiseren.
Onze missie
Virto wil de meest succesvolle onafhankelijke professionele dienstverlener van Belgische origine worden binnen haar vakdomeinen, door ondernemingen en organisaties bij te staan met raad en daad in het oplossen van hun vraagstukken en knelpunten; door hen te professionaliseren en performanter te maken; door hen klaar te maken voor nieuwe opportuniteiten en groeikansen; door hen kennis aan te dragen en hen bij te staan om gerelateerde veranderingen succesvol te implementeren.
Virto doet dit door de volgende werkprincipes te hanteren:
-
being effective: de juiste dingen te doen en zodoende geen middelen onnodig te verbruiken;
-
being efficient: de dingen juist te doen en zodoende geen middelen onnodig te verbruiken;
-
being enabling: klanten in staat te stellen om via verworven kennis op eigen houtje performanter te worden.
Onze waarden
Door onze waarden dagdagelijks uit te dragen en te bewaarheden tijdens de uitvoering van de opdrachten, slagen onze mensen erin om onze visie en missie op een succesvolle manier in de praktijk om te zetten, tot grote voldoening van onze klanten. Onze waarden zijn het fundament voor respectvolle en duurzame relaties met onze klanten en zijn mede met onze visie en missie de bouwstenen van het DNA van Virto.
Professionalism
De professionaliteit van de Virto adviseurs uit zich op diverse manie-ren:
-
wij zijn allen persoonlijk gedreven en toegewijd om een meerwaarde voor onze klanten te betekenen in al onze acties;
-
wij focussen op effectiviteit en efficiëntie tijdens onze opdrachten om zodoende niet onnodig tijd en middelen van onze klanten te verbruiken;
-
wij komen altijd onze afspraken na; reageren snel en gepast op elk verzoek van onze klanten;
-
wij zijn correct, werken resultaatgericht en pragmatisch;
-
wij zijn goede luisteraars, denken mee met onze klanten en leveren derhalve altijd maatwerk voor onze klanten;
-
wij zijn ervan overtuigd dat een professionele houding en werking het fundament voor een goede en duurzame zakenrelatie vormt.
Integrity
Alvorens een opdracht te aanvaarden reflecteren wij intern en met onze klanten steeds over diens haalbaar-heid in functie van de noodzakelijke expertise en het gegeven tijdsbestek
Wij zijn selectief in het aanvaarden van opdrachten voor onze klanten in functie van onze eigen capaciteiten. Indien wij niet als best mogelijke adviseur geplaatst zijn om aan de specifieke noden van onze klanten te voldoen, zullen wij dit onverwijld mel-den en trachten duiding te geven bij mogelijke alternatieven.
Eerlijke, correcte en tijdige communi-catie hieromtrent is de sleutel voor een goede samenwerking en bestendi-ging van de relatie.
Door toepassing van onze kwaliteits-borging, staan wij achter de prestaties en adviezen van onze mensen daar deze steeds gefundeerd en overdacht zijn en derhalve mee aan de basis liggen van een integere werking.
Commitment
Bij aanvaarding en uitvoering van een opdracht zijn wij als organisatie, en ook als mens een betrokken partij bij de succesvolle realisatie van die opdracht. Wij zijn een schakel in het welslagen van de opdracht en de im-pact ervan op de klanten waarmee we samen werken.
Derhalve voelen we ons oprecht betrokken met de mensen waarmee we samen werken en spoort dit ons aan om steeds het beste van onszelf te geven en tot het uiterste te gaan om succesvol te zijn.
Persoonlijke toewijding bij de uitvoe-ring van een opdracht en het behalen van de gewenste resultaten zijn der-halve een belangrijk ankerpunt in onze dienstverlening.
Excellence
Klanten die op ons beroep doen, doen dit omwille van een zekere behoefte aan intern ontbrekende expertise of capaciteiten. Men geeft ons tijdelijk het vertrouwen en prerogatief om deel te nemen aan de professionele denk- en leefwereld van onze klanten.
Als “tijdelijke” kracht is het derhalve voor onze mensen van cruciaal belang om tijdens de waardecreatie doorheen een opdracht te streven naar opperste kwaliteit en ook dat besef uit te dragen binnen de organisatie van onze klanten. Excellente prestaties leiden zowel bij onze klanten alsook bij Virto tot meerwaarde en groei.
Kwaliteitsvolle en onberispelijke uitvoering van onze opdrachten en de behaalde resultaten is derhalve eveneens – naast onze andere waarden – een conditio sine qua non.
Onze kwaliteitsborging
Alle Virto adviseurs hebben minimaal 15 jaar ervaring in het bedrijfsleven op management niveau en/of waren jarenlang consultant bij 's werelds grootste consultancybedrijven.
Niettegenstaande het feit dat Virto haar dienstver-lening tegen zeer competitieve prijzen aanbiedt aan haar klanten, is het voor ons van cruciaal belang om opdrachten te allen tijde op een zeer professionele en kwaliteitsvolle manier uit te voeren.
Virto wil diensten en adviezen leveren die een grote meerwaarde bieden voor haar klanten, en de kwaliteit van de dienstverlening borgen doorheen de gehele looptijd van een opdracht.
Om die kwaliteit te borgen, hebben al onze adviseurs het Virto kwaliteitscharter onder-schreven dat doorheen de uitvoering van een opdracht bepaalde acties voorschrijft ter borging van de kwaliteit van uitvoering, en de continue communicatie met de klant vooropstelt in functie van volledige transparantie. Ook omwille van onze positie als erkend dienstverlener binnen Agentschap Ondernemen, wensen wij te voldoen aan alle eisen van transparantie, integriteit en kwaliteit van dienstverlening en ligt het Virto kwaliteitscharter aan de basis hiervan.
Gedurende de opdracht
-
wekelijkse opvolging van de progressie en overleg met de adviseur(s)
-
opmaak en bespreking van periodieke statusrapporten
-
tijdige signalering van mogelijke knelpunten en/of risico’s
Na de opdracht
-
feedback door actoren aan klantzijde via survey
-
documentering in het opdrachtdossier
-
terugkoppeling naar de adviseur(s)
Voor de aanvang van de opdracht
-
duidelijke formulering van de taakomschrijving en wederzijdse verwachtingen
-
planning van de opdracht in kaart brengen en wederzijds afstemmen
-
afstemming van de kwaliteits-criteria, -en meetstaven
Bij het einde van de opdracht
-
formele beoordeling en acceptatie van de opgeleverde adviezen
-
interne beoordeling van de prestaties van de adviseur(s) en ‘lesson’s learned’ sessie