top of page
VCO01 - Provocation Selling

Max. aantal deelnemers 12

Antwerpen - exacte datum volgt

 

2 dagen

van 9 tot 17 uur

1.170 € excl. BTW

per deelnemer

Overzicht

 

Geen twijfel mogelijk. Het zijn lastige tijden voor business-to-business verkopers. Budgetten zijn sterk gekrompen en koopbeslissingen worden telkens maar uitgesteld. Het beslissingsproces wordt alsmaar langer, en moet via meer echelons passeren dan voorheen. Uw gesprekspartners bij uw klanten hebben daardoor een deel van hun beslissingsmacht ingeboet en vaak zijn zij niet langer de ultieme decision maker.  

 

Maar, wat ons niet kapot krijgt, maakt ons sterker! Bedrijven zijn al vaker in woelige wateren terecht gekomen en menigeen commerciële organisatie is er niettemin ook in de huidige tijden in geslaagd om haar klanten te bereiken en hen te motiveren om de nodige budgetten vrij te maken. Door de nieuwe technieken gebaseerd op provocation selling te gebruiken, overtuigen zij hun klanten dat de oplossingen die zij aandragen niet enkel nuttig zijn, maar zelfs essentieel zijn.    
 

 

Doelstellingen

 

Provocation selling gaat veel verder dan de conventionele adviserende verkooptactieken. Er is bovendien een fundamenteel verschil met de reguliere “producten” verkoop. 

 

Provocation selling helpt klanten namelijk bij het identificeren van hun competitieve uitdagingen en stelt deze in een zodanig licht dat het onmiskenbaar dringend maakt om hieraan een passend gevolg te geven.  Voor vele bedrijven die merken dat hun oude commerciële aanpak minder goed renderen, kan provocative selling een degelijk alternatief zijn dat aangepast is aan de huidige tijden en behoeften. De tijd is rijp voor provocative selling.  

 

Na het volgen van deze training zal u veel betere inzichten verkrijgen in de denkwereld van uw klanten en hun core-business. U zal uw klanten en hun behoeften veel beter leren begrijpen en dientengevolge het (ver)koopproces anders en beter kunnen sturen. Resultaat hiervan is dat u veel doelgerichter zal kunnen afstemmen op die gewijzigde behoeften en de bedrijfsrisico’s die uw klanten lopen. Door als gevolg hiervan specifieke technieken toe te passen in uw klantencontacten en –voorstellen, zullen uw klanten inzien dat u voor hen een competitief voordeel kan opleveren en dat het daardoor net aangewezen is om zaken met u te doen. 

 

De opleiding gaat door in een kleine groep met de bedoeling dat er voldoende bewegingsruimte is voor het uitwisselen van persoonlijke ervaringen tussen de groep en de trainer, en de groep onderling. Specifieke vragen kunnen op die manier makkelijker behandeld worden ten voordele van de gehele groep. 

 

Gesterkt door de kennis opgedaan tijdens deze opleiding zal u zonder meer beter gewapend zijn voor uw toekomstige commerciële inspanningen.    
 

 

Doelgroep

 

Deze opleiding is voornamelijk bestemd voor mensen actief in business-to-business verkoop, met name verkopers, (key-)account managers, sales managers en technisch-commerciële verkoopmedewerkers.

 

 

Programma

 

  • Inzichten in provocation selling

  • De impact op de core business

  • Conceptueel denken en provocation selling

  • De kern van solution selling in combinatie met provocation selling

  • Het waarom van provocation selling en solution selling

  • Tactisch territorium management en lange-termijn klantenbeleid

  • Plan van aanpak – ontwikkel de klantenpiramide

  • Verhoog u slaagkansen door degelijke analyse

  • De betekenis van dit alles voor de verkoopcyclus

  • Het commercieel proces van provocative selling in zeven stappen

  • Het “omkatten” van de commerciële organisatie naar provocative selling
     

 

Cursusmateriaal

 

Alle deelnemers ontvangen een cursus die als naslagwerk kan worden aangewend.

 

 

Uw lesgevers

 

Virto werkt met ‘geboren’ trainers en docenten die uitermate bedreven zijn in de materie en die hun sporen ruimschoots in de verkoop hebben verdiend. Virto trainers zijn ervaringsdeskundigen die gepassioneerd zijn door hun vak en daardoor ongekend weten te boeien; die enthousiasmeren en die hun kennis en vaardigheden ‘vanuit de buik’ beklijvend kunnen overdragen op hun publiek.

 

 

Prijs

 

De prijs voor deze opleiding bedraagt 1.170 € (excl. BTW) per deelnemer.

Tijdens de opleidingen (van 9 tot 17 uur) verzorgen wij een dagarrangement dat bestaat uit koffie/thee, frisdranken en een heerlijke lunch.

 

Wij refereren tevens naar onze Voorwaarden voor Opleidingen & Trainingen.

 

Wenst u meerdere deelnemers van dezelfde onderneming in te schrijven voor deze training, neem dan gerust contact met ons op voor een specifiek voorstel.

 

 

In-company

 

Virto kan dit programma ook in-company voor u op maat organiseren. Hiertoe wordt de training aangepast specifiek aan uw bedrijf en sector. Dat is al een goede optie vanaf acht deelnemers. Uit een maatwerk training haalt uw organisatie nog meer en sneller rendement in vergelijking tot een open deelname. Bovendien kan het programma ingepast worden in uw kalender wanneer het uw organisatie het best past.

 

Contacteer ons voor meer informatie of een offerte. Wij helpen u graag verder.

.

bottom of page